ورزش

ماجراهای عجیب سعید و مازیار؛ شمس‌آذر می‌خواهد تاریخ‌سازی کند یا به تاریخ بپیوندد؟/ هنر مدیریت این است که اجازه بروز بحران ندهید!

ماجراهای عجیب سعید و مازیار؛ شمس‌آذر می‌خواهد تاریخ‌سازی کند یا به تاریخ بپیوندد؟/ هنر مدیریت این است که اجازه بروز بحران ندهید!

به گزارش خبرورزشی، شمس آذر تیمی است که فصل قبل به لیگ برتر آمد و نتایج درخور شأنی هم گرفت اما همین تیم خوب که جوانان زیادی را هم معرفی کرد، حالا وارد بحران شده و مربی هم ندارد.

سعید دقیقی که تیم را به لیگ برتر آورد، نیم فصل گذشته می‌خواست برود. مدتی هم رفت و در بازگشت، دو بازیکن اصلی‌اش را فروخته شده دید! او به هر ترتیب فصل را به پایان رساند و در ماجرای پرونده فساد مشکلاتی برای مدیریت این تیم هم به وجود آمد.

مازیار زارع آخرین مربی معرفی شده در لیگ بیست و چهارم بود. او به جای سعید دقیقی آمد و خود سعید به ملوان رفت، جایی که مازیار مربیگری در لیگ برتر را از آنجا شروع کرده بود. اما حضور زارع در قزوین به شروع لیگ برتر هم نرسید. او استعفا داد و در حالی که خیلی‌ها منتظر بودند با حل مشکلات به روال مرسوم فوتبال ما شاهد بازگشت زارع باشند، حالا باید ببینند چه کسی به جای او روی نیمکت می‌نشیند!

حالا ببینید که رئیس هیات مدیره شمس آذر پیرامون رفتن مازیار و اتفاقات این باشگاه چه توضیح می‌دهد؛ « ما عادت به مدیریت بحران داریم. انتخاب سرمربی مسئله‌ای پیش پا افتاده نیست و او باید تجربه داشته باشد. سه سال پیش و زمانی که سرمربی نداشتیم، به مدت یک بازی به سعید دقیقی فرصت دادیم و او به موفقیت رسید.»

در حرف‌های ایشان نکات بسیار مهمی هست. اینکه با افتخار می‌گویند مدیران بحران هستند در حالی که تعریف جهانی مدیریت این است که شما اجازه بروز بحران را ندهید! این چه افتخار کردن دارد که زیر مجموعه تحت امر شما چنان بلبشو شود که به بحران سلام کند و آن وقت خود را متخصص حل بحران بنامید؟!

متاسفانه مدیران ما در خیلی مواقع خود بحران درست می‌کنند تا بعداً با حل آن بگویند ما مدیریت بلدیم و سرشان هم گرم باشد! البته که بیش از ۹۰ درصد مواقع قادر به حل بحران نیستند و می‌روند و میراث آنها خرابه‌ای را به آواره‌های فوتبال ایران اضافه می‌کند. انگار شمس آذر هم قرار است همین مسیر را طی کند…

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا